Morts d'Aviació a Catalunya - Efectes Boira Aeroports

viernes, 28 de diciembre de 2012


Veïns i empresaris de Castelldefels demanen mesures per acabar amb el soroll de l'aeroport

Mostren el seu suport a l'ajuntament per desplaçar la tercera pista.
Aena assegura que compleix escrupolosament les recomanacions del grup tècnic de treball.


Veïns i empresaris de Castelldefels agrupats en la plataforma ciutadana Preservem Castelldefels han demanat que es prenguin les mesures necessàries per acabar de manera definitiva amb les molèsties que provoca l'activitat de l'aeroport a la ciutat.La plataforma ha començat una campanya informativa amb la qual pretén explicar la situació que es dona a la situació marítima d'aquesta ciutat del Baix Llobregat.

“Les mesures que s'han pres per reduir l'impacte han beneficiat principalment a una zona de Gavà Mar, però no a Castelldefels”, assegura un portaveu de la plataforma, Manuela Garcia-Cuenca, que afegeix que des de l'entitat estaran d'acord “amb qualsevol mesura que es plantegi per minimitzar l'impacte”. Segons la portaveu de la plataforma els sorolls poden arribar a superar els 75 i 80 decibels. “ Són mesures per  a avió.Un soroll considerable i important com per despertar enmig de la nit”, manté.

La plataforma ha mostrat públicament el seu suport a la proposta que l'Ajuntament de Castelldefels va presentar el passat mes de juny per minimitzar el soroll. La mesura passa per desplaçar la tercera pista. La proposta coneguda per la 05-23, en referencia a la tercera pista, consisteix en la substitució de la tercera pista de l'aeroport del Prat per una nova pista més llarga i desplaçada cap al nord per acabar amb les problemes de soroll i contaminació.

La tercera pista de l'aeroport mesura 2.660 metres i es paral·lela a la pista principal, i la proposta de Castelldefels és construir una nova tercera pista de 3.450 metres de longitud, la capçalera es desplaçaria 12 graus al nord de manera que seria obliqua a la pista principal.

La sitaució econòmica

“Som conscients que per la situació econòmica actual no estem en condicions d'executar aquest projecte però s'ha de tenir en compte qualsevol opció per minimitzar l'impacte i executar quan sigui possible”, apunta Manuela Garcia-Cuenca.

La portaveu de l'entitat ha anunciat la realització d'accions de divulgació, sensibilització i conscienciació ciutadana per recollir suports “en defensa de d'un model de creixement de l'aeroport del Prat, capaç d'augmentar el seu ritme d'activitat però respectant en tot moment els drets i interessos de la població del seu entorn”

Comissió tècnica de seguiment
Per la seva banda, fonts d'Aena han recordat que existeix una Comissió tècnica de seguiment ambiental en la qual estan representades les administracions implicades que controla el funcionament de l'aeroport. Les mateixes fonts mantenen que segueixen “ escrupolosament” les indicacions d'aquest grup.

Millorar la situació
La reducció de les molèsties que provoca l'activitat de l'aeroport a la zona marítima de Castelldefels sempre ha estat una reivindicació del consistori i l'alcalde de Castelldefels, Manuel Reyes, ha demanat reiteradament mesures a la Generalitat per minimitzar l'impacte acústic. Reyes ha demanat que Castelldefels estigui representada ala Comissió Mixta de servituds de l'aeroport i poder participar en els fòrums de propera creació que tinguin influència sobre el nou model aeroportuari i en el marc normatiu. Reyes ha assegurat que Castelldefels és la ciutat més afectada pel soroll que provoca l'activitat de l'aeroport i ha recordat que l'ajuntament ha estat molt implicat en la recerca de solucions aportant propostes tècniques.

La Vanguardia 28.12.12

No hay comentarios: