Veïns i empresaris de
Castelldefels demanen mesures per acabar amb el soroll de l'aeroport
Mostren el seu suport a l'ajuntament
per desplaçar la tercera pista.
Aena assegura que compleix escrupolosament les recomanacions del grup tècnic de treball.
Veïns i empresaris de Castelldefels
agrupats en la plataforma ciutadana Preservem Castelldefels han
demanat que es prenguin les mesures necessàries per acabar de
manera definitiva amb les molèsties que provoca l'activitat de
l'aeroport a la ciutat.La plataforma ha començat una campanya
informativa amb la qual pretén explicar la situació que es dona a la
situació marítima d'aquesta ciutat del Baix Llobregat.
“Les mesures que s'han pres per
reduir l'impacte han beneficiat principalment a una zona de Gavà
Mar, però no a Castelldefels”, assegura un portaveu de la
plataforma, Manuela Garcia-Cuenca, que afegeix que des de l'entitat
estaran d'acord “amb qualsevol mesura que es plantegi per
minimitzar l'impacte”. Segons la portaveu de la plataforma els
sorolls poden arribar a superar els 75 i 80 decibels. “ Són mesures
per a avió.Un soroll considerable i important com per despertar enmig
de la nit”, manté.
La plataforma ha mostrat públicament el
seu suport a la proposta que l'Ajuntament de Castelldefels va
presentar el passat mes de juny per minimitzar el soroll. La mesura
passa per desplaçar la tercera pista. La proposta coneguda per la
05-23, en referencia a la tercera pista, consisteix en la
substitució de la tercera pista de l'aeroport del Prat per una nova
pista més llarga i desplaçada cap al nord per acabar amb les
problemes de soroll i contaminació.
La tercera pista de l'aeroport mesura
2.660 metres i es paral·lela a la pista principal, i la proposta de
Castelldefels és construir una nova tercera pista de 3.450 metres
de longitud, la capçalera es desplaçaria 12 graus al nord de manera
que seria obliqua a la pista principal.
La sitaució econòmica
“Som conscients que per la situació
econòmica actual no estem en condicions d'executar aquest projecte
però s'ha de tenir en compte qualsevol opció per minimitzar
l'impacte i executar quan sigui possible”, apunta Manuela
Garcia-Cuenca.
La portaveu de l'entitat ha anunciat la
realització d'accions de divulgació, sensibilització i
conscienciació ciutadana per recollir suports “en defensa de d'un
model de creixement de l'aeroport del Prat, capaç d'augmentar el seu
ritme d'activitat però respectant en tot moment els drets i
interessos de la població del seu entorn”
Comissió tècnica de seguiment
Per la seva banda, fonts d'Aena han
recordat que existeix una Comissió tècnica de seguiment ambiental
en la qual estan representades les administracions implicades que
controla el funcionament de l'aeroport. Les mateixes fonts mantenen que segueixen “ escrupolosament” les indicacions d'aquest grup.
Millorar la situació
La reducció de les molèsties que
provoca l'activitat de l'aeroport a la zona marítima de
Castelldefels sempre ha estat una reivindicació del consistori i
l'alcalde de Castelldefels, Manuel Reyes, ha demanat reiteradament
mesures a la Generalitat per minimitzar l'impacte acústic. Reyes ha
demanat que Castelldefels estigui representada ala Comissió Mixta de
servituds de l'aeroport i poder participar en els fòrums de propera
creació que tinguin influència sobre el nou model aeroportuari i en
el marc normatiu. Reyes ha assegurat que Castelldefels és la ciutat
més afectada pel soroll que provoca l'activitat de l'aeroport i ha
recordat que l'ajuntament ha estat molt implicat en la recerca de
solucions aportant propostes tècniques.
La Vanguardia 28.12.12
No hay comentarios:
Publicar un comentario